مهلت و نمونه اعتراض به نظر کارشناس رسمی دادگستری ۹۹


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 12 خرداد 1399
بازدید : 144
نویسنده : زینالی

از آنجایی که هیچ فردی همه ی تخصص ها را در همه زمینه ها بصورت یکجا ندارد و یا مقام قضایی زمان کافی برای انجام این امور را ندارد، به درخواست یکی از طرفین یا بنا به صلاحدید خود دادگاه، میتوان به یک متخصص متوسل شد. اما با توجه به این نکته که نظر متخصص یا همان کارشناس ممکن است پایه و اساس تصمیمات دادگاه باشد و تصمیمات دادگاه نیز بسته به هر مورد میتواند به صورت مستقیم بر جان و مال و ناموس افراد جامعه اثر گذار باشد، هر متخصصی نمی تواند مورد اعتماد قرار گیرد.

این است که کانون کارشناسان رسمی شکل است و اصولا نظر کارشناس رسمی زیر نظر قوه قضاییه برای دادگاه معتبر خواهد بود. استثنا در مواردی ممکن است بنا بر مصلحت یا توافق طرفین و یا عدم دسترسی به کارشناس رسمی، نظر کارشناسان غیر رسمی نیز ملاک عمل قرار گیرد. در مواردی که دادگاه تصمیم میگیرد که از نظر کارشناس بهره مند گردد، ابتدا به ساکن، قرار ارجاع امر به کارشناسی صادر مینماید.اعتراض کارشناس حقوقی

در این مطلب می‌خوانید:

آیا نظر کارشناس برای دادگاه و یا طرفین الزام آور است؟

در این باره باید گفت که کارشناسی به عنوان یکی از دلایل برای دادرس الزام آور نیست، بنابراین اگر نظر کارشناس با اوضاع و احوال مسلم قضیه مغایرت  داشته باشد قابل استناد نیست و تشخیص صحت اظهار نظر کارشناس به‌ عهده قاضی است و اعتراض به نظر کارشناس یا هیأت کارشناسی وقتی قابل ترتیب اثر است که مبتنی بر ایراد و اشکال موجه باشد و در این صورت موضوع به کارشناسان دیگر ارجاع می‌شود. اما چنانچه اعتراض به نظریه کارشناس کلی و بدون ذکر علت موجه باشد و نظریه کارشناس فاقد ایراد و با اوضاع و احوال مسلم قضیه هم مغایرت نداشته باشد، اعتراض به نظریه کارشناس قابل ترتیب اثر است و قانوناً موجبی برای ارجاع به هیأت‌های بعدی کارشناسی به جهت این اعتراض نیست.

البته جهت رفع سر در گمی و همچنین درک بهتر موضوع باید دانست که شهود و حتی سایر اشخاصی که هنگام اجرای قرار کارشناسی حق حضور دارند، می توانند مخالفت خود با نظریه کارشناس را با ذکر دلیل اعلام کنند.

 

ادامه مطلب در:https://vakiltop.com/blog/deadline-for-objection-to-expert-opinion/



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفتر وکالت (بنیاد بین المللی حقوقی سنا) و آدرس lawsena.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 117
بازدید کل : 5854
تعداد مطالب : 273
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com